Od października do grudnia 2017 r. zrealizowano łącznie 600 h szkoleń przygotowujących nauczycieli do prowadzenia Warsztatów Efektywnej Nauki z uczniami, w których wzięło udział 112 Uczestników oraz Uczestniczek projektu. 8 grup szkoleniowych w tym okresie zrealizowało całość szkolenia, natomiast 3 grupy zakończyły szkolenia rozpoczęte w poprzednim kwartale. Tym samym zakończono realizację szkoleń dla nauczycieli z zakresu przygotowania do prowadzenia WEN. Podczas szkoleń Uczestnicy oraz Uczestniczki zostali przygotowani do używania innowacyjnego narzędzia WEN, podnosili kompetencje z zakresu aktywnych metod nauczania, nabywali wiedzę z zakresu: motywowania, diagnozy indywidualnych styli uczenia się, technik i metod efektywnego uczenia się, zarządzania stanami do nauki, zarządzania pracą zespołową, reżyserii sytuacji edukacyjnej, pobudzania i rozwijania kreatywności u uczniów, rozwijania komunikacji interpersonalnej, pracy metodami projektu i modernizacji procesu uczenia się.
W ostaniem kwartale 2017 r. zrealizowano łącznie 104 h szkolenia „Wsparcie na rzecz ucznia młodszego” (2 grupy x 24 h, 1 grupa x 40 h, 1 grupa x 16 h) dla łącznie 30 Uczestników oraz Uczestniczek projektu. W trakcie szkolenia nauczyciele nabywali informacje o psych.-fiz. korzyściach wynikających ze stosowania pedagogiki cyrku jako metody wspierającej naukę, umiejętność żonglowania piłkami i chustami, informacje o możliwościach wspierania rozwoju ucznia.
W okresie październik-grudzień zrealizowano wyjazdowe warsztaty edukacyjne dla 170 uczniów klas IV. W warsztatach wzięło udział również 15 nauczycieli-wychowawców. Uczniowie mieli zapewniony transport, nocleg wyżywienie, opiekę nauczycieli-wychowawców, sale do prowadzenia zajęć oraz przeprowadzenie zajęć przez trenerów, materiały warsztatowe oraz organizację czasu wolnego. Celem warsztatów była integracja uczniów z wychowawcą, budowanie prawidłowych relacji i atmosfery klasowej, motywowanie i wsparcie na nowym etapie szkolnym, poznanie technik i narzędzi efektywnego uczenia się. Program obejmował kreatywne myślenie, twórcze rozwiązywanie problemów, rozwój koncentracji, uwagi, umiejętności wyznaczania i realizowania celów, pokonywania wyzwań, radzenia sobie z porażkami.
W październiku 2017 rozpoczęto realizację Indywidualnego wsparcia wdrożeniowego dyrektorów we wszystkich tj. 23 szkołach podstawowych objętych projektem. Regularne spotkania z dyrektorami SP są niezwykle ważne i potrzebne głównie ze względu na konieczność wsparcia stałych intensywnych działań skierowanych do nauczycieli oraz uczniów. W okresie sprawozdawczym zrealizowano łącznie 110 h Indywidualnego wsparcia wdrożeniowego: w październiku – 46 h, w listopadzie – 20 h, w grudniu – 44 h. Kolejne spotkania z dyrektorami zaplanowano na I kwartał 2018 r.